Uiteraard doen wij er alles aan om de zorg zo goed mogelijk en naar jouw tevredenheid uit te voeren. Ondanks onze inspanningen kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Wij bieden je daarom drie mogelijkheden om je klacht bij ons kenbaar te maken.
Melden bij medewerker van Kliff
Als je een klacht hebt kun je dit direct melden bij één van onze medewerkers. Deze zal de klacht met jou bespreken en samen met jou naar een oplossing zoeken.
Kom je er samen niet uit, dan kun je de klacht schriftelijk indienen bij de directie van Kliff via: dshirazi@kliff-jeugd.nl. Er wordt dan binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je opgenomen. De directie zal met jou in gesprek gaan over je klacht met als doel deze naar tevredenheid op te lossen. Vanzelfsprekend heeft u altijd het recht om rechtstreeks contact op te nemen met onze onafhankelijke externe klachtenfunctionaris zonder tussenkomst van Kliff.
Klachtencommissie
Als de behandeling van jouw klacht niet tot een voor jou goede oplossing heeft geleid of als je geen bemiddeling wenst dan kun je jouw klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtencommissie Jeugdwet van Klachtportaalzorg. Je kunt het geschil binnen vijf jaar na deze kennisgeving voorleggen aan de klachtencommissie.
Geef je klacht door middels het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. Je kunt ook een e-mail sturen naar info@klachtenportaalzorg.nl
Geschilleninstantie
Lost een gesprek met de klachtencommissie niet het probleem niet op? Dan kún je ervoor kiezen een rechtszaak aan te spannen, maar je kunt er ook voor kiezen om het geschil voor te leggen aan Geschilleninstantie KPZ. Geschilleninstantie KPZ voorziet in een onafhankelijke geschillencommissie die geschillen behandelt van cliënten (en hun naasten) over de zorg van zelfstandige zorgaanbieders en zorgaanbieders in kleinschalige zorginstellingen die zijn aangesloten bij Geschilleninstantie KPZ.
Daarnaast is het mogelijk om ondersteuning te vragen van een onafhankelijk vertrouwenspersoon. Hoe je dit kunt doen lees je verder op deze pagina.
Een vertrouwenspersoon voor ondersteuning bij klachten
Heb je vragen over hoe je een klacht kunt indienen
of heb je ondersteuning nodig bij de klacht ?
Neem dan contact op met Jeugdstem om je bij te laten staan door een vertrouwenspersoon.
Jeugdstem is op werkdagen van 09:00 - 17:00 telefonisch bereikbaar op 088 - 555 10 00
Klik hier om te kijken wat Jeugdstem voor jou zou kunnen betekenen.
Vertrouwenspersoon voor kinderen en jongeren
Ben je jonger dan 18 jaar, dan kun je telefonisch contact opnemen met de Jeugdstem vertrouwenspersoon van jouw locatie (zie pictogrammen bord) of via het algemene nummer van Jeugdstem 088 - 555 10 00.
De vertrouwenspersoon bezoekt regelmatig onze locatie.